Bibliografía sobre festivales de cine de Chile y pueblos originarios
-
- Alvarado, P., García, I. y Palma, T. (2014) Audiencias y Estrategias de Convocatoria en Festivales de Cine Nacional. Comunicación y Medios, 30 (2014), 255-270.
-
- Cinema Chile (2013) Audiencias Globales del Cine Chileno. Santiago de Chile: Cinema Chile.
-
- Daza, C. (2018) Women’s film festivals as spaces for learning and advocating for gender equality: the case of FEMCINE (Tesis de Magíster en Education, Gender and International Development). Institute of Education, UCL, Londres.
-
- Francia, A. (1990) Nuevo Cine Latinoamericano en Viña del Mar. Santiago de Chile: CESOC
-
- Orell García, M. (2006) Las Fuentes del Nuevo Cine Latinoamericano. Valparaíso, Chile.: Ediciones Universitarias de Valparaíso.
-
- Peirano, M. P. (2016) Pursuing, resembling, and contesting the global: the emergence of Chilean film festivals. New Review of Film and Television Studies, 14 (1), 112-131. Disponible en: https://doi.org/10.1080/17400309.2015.1109345
-
- Peirano, M.P. (2018) “Festivales de cine y procesos de internacionalización del cine chileno reciente.” Cuadernos.Info 43, 57-69. Disponible en: https://doi.org/10.7764/cdi.43.1485
-
- Peirano, M.P (2020) “Mapping histories and archiving ephemeral landscapes: strategies and challenges for researching small film festivals”, Studies in European Cinema. Disponible en: https://doi.org/10.1080/17411548.2020.1765630
-
- _______ (2020) “Connecting and Sharing Experiences: Chilean Documentary Film Professionals at the Film Festival Circuit” in Documentary Film Festivals, Ed. Vallejo, Aida and Ezra Winton. London: Palgrave MacMillan
-
- Peirano, M.P (2021) “Festivales de Cine en Chile: Configuración de campo, comunidades y cinefilia”. Aniki vol. 8, n. 1 (2021): 131-157 | ISSN 2183-1750 | Disponible en: https://doi.org/10.14591/aniki.v8n1.723
-
- Román R., J. (2010) Dos Tiempos para la Utopía: Festivales de Cine Latinoamericano, Aisthesis, 48, 13-30.
-
- Trabucco, S. (2014) Con los ojos abiertos: el nuevo cine chileno y el movimiento del nuevo cine latinoamericano. Santiago de Chile: LOM.